De Grijze jager: boek elf (Deel 3)


In mijn eerdere berichten over De Grijze Jager heb ik al verteld over mijn verwachtingen en hoe mijn leeservaringen tot hiertoe waren. Ik zou nog veel meer kunnen vertellen over hun avonturen, maar wat voor nut zou dat hebben voor de mensen die De Grijze Jager helemaal niet kennen?
Daarom heb ik besloten om in dit bericht uit te leggen wie De Grijze Jagers zijn, en wat ze doen.


Het corps Grijze Jagers bestaat uit 30 man. Allemaal dienen ze de Koning. De boeken van de serie spelen zich af voor 1800, daarom is het rijk van de Koning verdeeld in lenen. (Soort van provincies). Bij elk leen is een Grijze Jager toegewezen. (Er zijn dus 30 lenen.)

Elke Jager kan een leerling benoemen aan de hand van zijn vaardigheden, discretie,... Zo'n opleiding duurt ongeveer 5 jaar. Leg je daarna je examen positief af, ben je officieel een Grijze Jager.

Er zijn niet veel rangen in het corps, enkel een Commandant. Hij houd alles in toom en controleert of elke Jager de burgers in zijn leen helpt.



Elke Grijze Jager heeft zijn persoonlijke rijdier: een paard. Die paarden hebben een zeer speciale band met hun ruiter. Het paard leert al snel handige trukjes: als bijvoorbeeld zijn ruiter moet afstijgen om een duel te voeren en een onbekende persoon wil op dat moment op zijn rug klimmen, zonder eerst aan het paard toestemming te vragen,.zal die persoon er zo vanaf gegooid worden. Ze hebben dus een soort van levend autoalarm.




Om een goede Grijze Jager te zijn, moet je dus kunnen paardrijden en overweg kunnen met pijl en boog. Ook hebben de Jagers iets mysterieus: door hun mantel worden ze haast 1 met hun omgeving, ze lijken dus haast onzichtbaar.


Het is dus vrij bijzonder om tot het corps te behoren...

Reacties

Populaire posts van deze blog

De Grijze Jager: boek elf. (Deel 5)

De Grijze Jager: boek elf. (Deel 2)